آموزش رانندگی|آموزش امتحان افسر

آموزش رایگان رانندگی درون شهری و نکات امتحان افسر

توضیح تصویر

لینک پخش زنده مسابقات المپیک 2020

https://www.olympicstreams.me/

https://www.cbc.ca/ (باید با ای پی کانادا وارید بشید)

  • ۱۳۸

معرفی بهترین جاذبه های گردشگری ایران

آشنایی با جاذبه های گردشگری ایران

کشور ایران به دلیل موقعیت استراتژیک خود از گذشته تاکنون و همچنین طبیعت بسیار متنوع، پر از جاذبه های گردشگری تاریخی و طبیعی است و اگر کسی قصد سفر کند، انتخاب مقصد گاه برایش دشوار می شود پس اگر قصد سفر دارید و نمی‌دانید کدام شهر زیبای این سرزمین را به عنوان مقصد انتخاب کنید، با ما همراه باشید تا گردشگری ایران را بیشتر بشناسید:

اگر شما فردی ایرانی هستید یا در کشور ایران مدتی زندگی کرده‌اید و یا حتی در مورد آن اطلاعاتی دارید، مسلما در جریان هستید که این کشور تمامی چهار فصل را دارا بوده و هر گوشه و کنار آن سرشار از جاذبه‌های گردشگری است؛ به‌طوری‌که به هر شهر و دیاری که برویم، می‌توانیم این آثار گردشگری را مشاهده کنیم. آثاری که تمامی جاذبه‌های طبیعی، تاریخی، فرهنگی، ملی و غیره را در برگرفته و تقریبا نیاز هر گردشگری را با سلایق و علایق مختلف برآورده می‌کند. این آثار و جاذبه‌های زیبای گردشگری به قدری تعدادشان زیاد است که امکان معرفی تمامی آن‌ها در این مقاله ممکن نمی‌باشد و ما تنها به معرفی سه شهر از شهرهای کشور زیبای ایران پرداخته‌ایم ولی در سایت «ایران لاور / دوستداران ایران» تمامی این اطلاعات را به تفصیل و تفکیک برای شما عزیزان جمع‌آوری کرده‌ایم تا با خیالی آسوده و به دور از صرف زحمت و زمان زیاد، تمامی آن‌ها را به راحتی در اختیار خود داشته باشید.

1-مناطق گردشگری تهران

شهر زیبای تهران که در دامنه و دشت هموار رشته کوه‌های البرز قرار دارد، از نظر پیشینه زندگی به دوران نوسنگی بازمی‌گردد؛ به‌طوری‌که کاوش‌های باستان‌شناسی صورت گرفته در این شهر منجر به کشف اسکلت‌های ۷۰۰۰ ساله انسان و ابزارهای سنگی شده است. شهر تهران در زمان سلسله قاجاریه و آقا محمدخان قاجار، در نوروز سال ۱۱۶۵هجری شمسی، به پایتختی انتخاب شد و از آن پس سرعت شکوفایی و پیشرفت این شهر به طرز چشمگیری افزایش یافت.

امروزه شهر تهران علاوه بر داشتن اهمیت به عنوان پایتخت و نهاد سیاسی – اداری کشور، دارای جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و تفریحی مختلف نیز بوده و همیشه مورد توجه ساکنان شهرهای دیگر می‌باشد. پس اگر شما هم با هر هدفی به این شهر سفر کردید از دیدن جاذبه‌های گردشگری آن غافل نش

پل طبیعت تهران
پل طبیعت تهران

وید زیرا گردشگری تهران بسیار متنوع بوده و می‌تواند طیف گسترده‌ای از سلایق مختلف را دربربگیرد.

بافت مرکزی تهران پر از جاذبه‌های تاریخی و زیبا است و می‌توانیم با قدم زدن در کوچه پس کوچه مرکز تهران از این آثار تاریخی لذت ببریم.جنوب تهران و در منطقه شهر ری نیز جاذبه‌های تاریخی بسیاری وجود دارد. اگر مایل به دیدن آثار طبیعی هستید، می توانید در شمال تهران از ارتفاعات رشته کوه البرز بهره‌مند شده و از کوه‌نوردی و طبیعت‌گردی در دربند، درکه، فرحزاد، لواسان، فشم، جاده امامزاده داوود، کن و حتی اسکی در فصل زمستان لذت ببرید. همچنین از دیدن آثار تاریخی شمال تهران مانند کاخ سعدآباد و کاخ نیاوران نیز غافل نشوید.

2-مناطق گردشگری شیراز

شهر شیراز که در استان فارس قرار دارد، یکی از شهرهای ایران است که تقریبا در تمامی ماه های سال پذیرای گردشگران بسیاری است.

در خصوص پیشینه شیراز چندان اطلاعی در دست نیست؛ اما گفته می‌شود این شهر بعد از تخریب شهر کهن اصطخر در نزدیکی مرودشت امروزی ساخته شده است. شهری که در سده‌های چهارم و پنجم قمری بر سر زبان‌ها افتاد و به پایتختی سلسله آل‌بویه رسید.

گردشگری شیراز بسیار متنوع است و اگر به این شهر سفر کردید از آثار تاریخی و طبیعی بی شمار آن دیدن کنید و لذت ببرید.

هر مرودشت که در نزدیکی شیراز قرار دارد، آثاری همچون تخت جمشید، نقش رستم و نقش رجب را در خود جای داده است که علاوه بر بازدید ایرانیان، بسیاری از گردشگران خارجی نیز ار آن بازدید می کنند.

اردیبهشت شیراز نیز به دلیل طبیعت بکر و بوی بهار نارنج در سطح شهر معروف است و قطعا می تواند قدم زدن در باغاتی مانند نارنجستان قوام، عفیف آباد، دلگشا و … را برای شما خاطره انگیز کند.

تخت جمشید
تخت جمشید

جمع بندی

همانطور که اشاره شد کشور ایران از از جاذبه های گردشگری است. در این مقاله سعی شد دو شهر پر جاذبه ایران معرفی شود اما به خاطر داشته باشید که تمامی شهرهای ایران پر از جاذبه های طبیعی و تاریخی هستند. پس هر زمانی که قصد سفر کردید، می توانید با مراجعه به سایت دوستداران ایران اطلاعات خوبی از مقصد به دست آورید و سفری با آرامش و برنامه ریزی را تجربه کنید.

  • ۱۳۵
Designed By Erfan Powered by Bayan
Button Project - rokaweb.ir کانال تلگرام شعر و موسیقی